zondag 8 november 2015

Lange benen!

Lange benen, we hebben er hier wel 8! En ik maakte voor 3 paar benen broekjes/leggingskes.  Moest je mij 5 jaar geleden gezegd hebben, dat ik leggings zou maken voor mezelf ik zou die persoon gek verklaard hebben!  Ik zie dan zo een broek volgepropt met billen voor me.  Maar niets kon voorspellen dat ik zo gek zou worden op mijn nieuwe broek!  Ik wil erin slapen, ik wil erin wonen, ik wil alleen maar nog die broek!
Het zal ook wel deels aan het stofje liggen want het is zo zalig zacht!!
Maar ook de broek past perfect.  Ik haalde een versleten perfect passende broek uit elkaar om een patroon te tekenen en maakte dan mijn nieuwe broek in 1, 2, 3!!!
En ik had nog een restje en daar maakte ik nog een leggingske uit voor Emmy.






 Emmy's eerste pasbeurt in haar onderlijfje :)


Stof : Superzacht slangenleer van Stof op Zolder.
Eerlijk nooit gedacht dat het iets voor mij zou zijn, maar tis gewoon echt supermooi, superzacht en op mijn werk vroegen ze mij of ik nu een jeansbroek of zwarte broek aanhad? :)  Zalig mysterieus die broek!
Patroon mama: Nagetekend van bestaande broek.
Patroon Emmy : Viola legging uit LMV.


Terwijl ik dan toch bezig was maakte ik maar nog 2 leggingskes voor Emmy.




Patroon : Viola legging uit LMV
Stof met fietsjes : Bon voyage lumiere van Stof op Zolder
Stof met de beertjes : Bear Camp van Stof op Zolder


Ook klein broertje kreeg een leggingske met beertjes.




Patroon : Emma & Mona legging
Stof met beertjes : Bear Camp


En als laatste om de restjes op te maken maakte ik nog 2 truitjes voor Warreke.
Ik knipte mijn t-shirt patroon iets ruimer en speelde wat met de restjes ;)





Patroon : Eigen t-shirt patroon iets ruimer
Stof met beertjes : Bear Camp
Effen stof : Verkempinck, restjes van andere projectjes.


4 opmerkingen:

  1. lees ik daar 'eigen patroon'? je maakt me nieuwsgierig!
    Hele mooie projectjes: van de eerste tot de laatste.
    Zo'n broek om in te wonen, ja, dat wil ik ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, meestal teken ik mijn eigen patroon voor vanalles en nog wat :)
      Vind ik stiekem het leukste aan naaien, patroon maken en ontwerpen! :)

      Verwijderen
  2. Amai, even goed doorgedaan geloof ik :-)
    En ontwerp jij maar patronen, daar kunnen wij maar bij gebaat zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een stapel heb je daar bij elkaar genaaid! Super! Lange benen, daar kan ik over mee spreken, zelf maken is dan ideaal! Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen