maandag 11 augustus 2014

June Bug Dress

De June Bug Dress, alleen de naam al, vond ik direct een toppertje van jurkje die ik zeker wou uitproberen.
Tutorial afgeprint, en in mijn to do bakje gelegd.... waar er maar dingen op bleven stapelen en stapelen...
Maar nu eindelijk mijn stapeltje mindert en ik kwam het weer tegen.  Ik vond de geschikte stof en hopla... ik ging aan de slag.
Ik gebruikte het patroon die erbij zat 2/3jaar omdat Emmy immers 2,5jaar is, maar controleerde toch nog even op een patroontje van een jurkje die goed gaat voor Emmy.  En inderdaad het leek iets te breed.  Ik versmalde het geheel wel 4cm en knipte de stof.
Ik las de uitleg eens en stak het toen volledig anders in elkaar... dat denk ik toch, geen idee eigenlijk want geduld heb ik niet veel meer dus ik deed maar iets.  Gelukkig kwam het tot een goed resultaat.  Het jurkje past perfect! ware het niet dat je wel nogal moet stropen om haar armen in en uit te krijgen.
Note to myself: voeg maar weer 2cm toe aan het rugpand :)


 Hier denkt Emmy ook dat ze een baby in de buik heeft :)




Stof: Sjiekebiele
Rode stof: den beer Harelbeke
Knoopjes: de prymdrukknopen van sjiekebiele


Ps: over de prymdrukknopen had ik het nog niet eerder gehad zeker?
Ik zweerde vroeger bij de metaaldrukknopen van prym, stevig, overstrijkbaar, goed... maar helaas niet in alle kleuren van de regenboog.  En dat begon ik zo'n 3 maand geleden wel spijtig te vinden.  Het leek me wel leuk om een pyjamaatje te maken met kleurtjesknoopjes, of een jurkje niet met die verdomde (ik haat het nog steeds) knoopsgaten en knopen te moeten afwerken maar met een bijpassend drukknopje.
En toen ging ik naar het stoffenspektakel met op mijn lijstje dan toch maar een kamsnapstang en toebehoren.  Ik was dan toch bezweken...    Maaaaar het lot hield me tegen want ik vond er daar wel nergens geen zeker?  Ik vroeg daar raad aan Marieke van Sjiekebiele en ze waarschuwde het niet te doen en nog heel even te wachten op de nieuwe drukknoppen van Prym!  Ze zouden dezelfde prijs als kamsnaps hebben maar met mijn prymtang aandrukbaar zijn en veeeeel beter van kwaliteit!  YOEHOE!  Nog eventjes geduld dus.  En mijn geduld werd beloond!  Ik ben er supertevreden over en ik heb niet steeds mijn liefste man meer nodig om drukknopen stevig in te drukken!!  JOEPIE!

PS2 : sorry voor mijn nerveus geratel in deze post, maar dat zijn allemaal zwangerschapskwaaltjes die verdwijnen met de buik :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten